Підходи до портів Одеси, Чорноморська та Южного об’єднали у єдину систему розподілу руху

(Фото: Вікіпедія)

Комітет з безпеки на морі Міжнародної морської організації (ІМО) схвалив пропозицію України із внесення змін до чинних систем розподілу руху "Підходи до портів Одеса та Іллічівськ" і "Між портами Одеса та Іллічівськ".

Як повідомили у Державній службі морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України ІМО погодилася об'єднати і дві системи у єдину систему розподілу руху "Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний".

Схема руху суден в районі СРР "Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний" за даними Автоматичної ідентифікаційної системи (АІС)

Ухвалена ІМО пропозиція вносить окремі зміни до існуючих частин системи розподілу руху (СРР) з метою підвищення рівня безпеки судноплавства та усунення розбіжностей між СРР, що діяли на національному рівні, та СРР, прийнятою IMO в 1981 році. Зміни також оновлюють такі дані, як система координат WGS 84, назва СРР, нумерація та назви частин СРР, назви деяких портів, морські навігаційні карти.

Схема, що відображає зміни, що впроваджуються до СРР "Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний"

Оновлена СРР встановлює найбезпечніші маршрути в найглибших водах для суден, що прямують до та з українських портів Чорноморськ, Одеса, Південний, а також у напрямку Миколаївського та Херсонського портів. СРР спроектовано таким чином, щоб спростити схеми руху транспортних потоків у зонах сходження/розходження та у найоптимальніший спосіб організувати рух суден, що заходять/виходять із трьох портів – Чорноморськ, Одеса та Південний.

Оновлена СРР "Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний"

Ухвалені зміни також враховують рекомендації щодо установлення шляхів руху суден, надані Консультативною місією ІМО, яка відвідала Україну в 2019 році за результатами обов’язкового аудиту України ІМО.

Зміни до СРР «Підходи до портів Чорноморськ, Одеса та Південний» будуть введені в дію через шість місяців з моменту їх прийняття Комітетом з безпеки на морі ІМО, тобто з 1 червня 2023 року.

"Ухвалені Міжнародною морською організацією зміни вдосконалюють систему установлених шляхів руху суден у північно-західній частині Чорного моря, приводять систему шляхів, що функціонувала на національному рівні, у відповідність до системи установлених шляхів, прийнятих ІМО та запроваджених на міжнародному рівні, тим самим довершуючи кропітку роботу спеціалістів Адміністрації судноплавства та Держгідрографії з перегляду систем установлення шляхів руху суден, виконану впродовж останніх декількох років", – прокоментував Голова Адміністрації судноплавства Віталій Кіндратів

Раніше за дві доби з портів Великої Одеси вийшли 12 суден з 400 тисячами тонн агропродукції для країн Африки, Азії та Європи.

Між тим Кабінет міністрів України 11 листопада ухвалив рішення, спрямоване на збільшення пропускної здатності портів Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ, розширівши акваторію морських портів на Дунаї.

До того українська делегація на чолі з Олексієм Востріковим досягнула принципових домовленостей з румунськими колегами щодо розвитку торговельного судноплавства в нижньодунайському регіоні, які передбачають модернізацію інфраструктури Сулінського каналу, та перехід водної артерії у цілодобовий режим роботи без вихідних.

У липні Міністерство інфраструктури України спільно з Адміністрацією морських портів України після двох місяців планування суднозаходів через Суліну вирішили перейти до практики не добового планування, а тижневого.

Источник