В Одеській області назріває скандал: мешканці Захарівської громади обурені

>

Протягом двох останніх місяців багато з жителів Захарівської громади раптом опиняються перед фактом, що вони якимось дивним чином виявилися записані не в того сімейного лікаря, з яким укладали декларацію. Дійшло навіть до того, що серед тих „щасливчиків” опинилася і співробітниця нашої редакції.

За роз’ясненнями ми звернулися до головного лікаря Захарівського ЦПМСД Олександра Гуда. В бесіді він почав розповідати про те, що начебто комп’ютерна програма виділяє червоним кольором тих, у кого не має декларації з сімейним лікарем. А так, як працівники центру первинної медико-санітарної допомоги пильно стоять на сторожі здоров’я жителів громади, то таких пацієнтів швиденько оформлюють на певних сімейних лікарів.

І все б нічого, але! Розповіді про кольори записів в системі чи про „висячих”, „безхозних” пацієнтів – чистої води вигадки, аби прикрити свої ганебні дії. Тим більше, що як мінімум п’ятеро з тих, хто розповів нам про подібні метаморфози, мали укладені декларації
з сімейними лікарями цього ж таки ПМСД. Знаючи алгоритм укладання (або переукладання) декларації з сімейним лікарем, викликає неабиякий подив, як працівникам Центру, які проводили ту перереєстрацію вдалося обдурити систему і без відома пацієнта навіть змінити його особистий номер телефону?

В Статуті Захарівського ЦПМСД задекларовано, що Центр гарантує „забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря, що надає первинну медико-санітарну допомогу (лікаря загальної практики – сімейного лікаря, дільничного терапевта, дільничного педіатра), у визначеному законодавством порядку”.

А в реальності відбувається справжнє рейдерське захоплення (перепис) пацієнтів до тих лікарів, які лояльні до керівництва медзакладу.

Вражає також винахідливість в методах, які використовують при переписі пацієнтів на іншого лікаря. Одній з наших співрозмовниць зателефонувала медсестра, через яку раніше жінка отримувала рецепти доступних ліків, і, нічого конкретно не пояснюючи, попросила назвати чотири цифри коду, який зараз прийде смскою. Не підозрюючи нічого поганого, жінка виконала прохання, а пізніше виявила, що у неї зовсім не той сімейний лікар, з яким було укладено декларацію.

„Мене обурює до глибини душі, що так нахабно дурять людей. Я вибрала лікаря, якому довіряю і професійні якості якого мене повністю задовольняють. Який завжди бере слухавку (не зважаючи на пору доби чи вихідний). Чому працівники ЦПМСД дозволяють собі так грубо порушувати наші (пацієнтів) права?” – заявила в розмові моя колега, яка постраждала від такого самоуправства.

„Я і вся моя родина з першого дня створення центру первинної медико-санітарної допомоги були записані до одного сімейного лікаря і вже багато років обслуговувалися ним. І ось, чисто випадково, під час свого звернення до нього в зв’язку з загостренням хвороби, я виявила, що мене БЕЗ МОГО ВІДОМА переписали на іншого спеціаліста! Ще й номер телефону в декларації мій замінили якимось „лівим”! Це що ж відбувається? Як таке взагалі стало можливим?” – обурювалася ще одна наша співрозмовниця.

У мене є обґрунтовані підозри, що після виходу цієї статті ми дізнаємося ще про якісь нові „винаходи” тих, хто переписує пацієнтів. Не маю сумнівів, що головний лікар Захарівського ЦПМСД Олександр Гуд викрутить подану інформацію так, щоб отримати для себе найбільше преференцій, або терміново знайде „винних” в цьому неподобстві виконавців, аби довести, що він ніяким боком не причетний до цієї ситуації. Тому хочу відразу нагадати, що керівник будь-якої організації повністю несе відповідальність за дії чи бездіяльність своїх підлеглих. На те й він – керівник.

Хочу повідомити читачам, що існує гаряча лінія міністерства охорони здоровя України:
0-800-801-333.

Прикро і боляче що в нашій чудовій громаді відбуваються такі ганебні речі. Що, прикриваючись благородною метою збереження здоров’я людей і максимального наближення та покращення медичних послуг до населення, ця мета паплюжиться і нівелюється такими брудними методами.

Вікторія Майнич, Захарівка

Источник