В Ізмаїльському музеї Придунав’я відкрилася виставка-комікс, присвячена щоденнику війни

В Історико-краєзнавчому музеї Придунав'я 2 лютого відкрилася Виставка «Щоденник війни. Марісель і Панна Кота рятують культурну спадщину». Це виставка-комікс, створена одеським Домом Блещунова.

Дім Блещунова (Одеса) створив унікальний музейний продукт – графічну новелу (комікс) «Щоденник війни. Марісель і Панна Кота рятують культурну спадщину».

В Ізмаїльському музеї Придунав’я відкрилася виставка-комікс, присвячена щоденнику війни

Мета цього проекту – привернення уваги до порятунку культурної спадщини країни, розповідь світовій громадській спільноті не лише про реальні загрози у зв’язку з воєнними діями, а й про свідоме знищення російськими агресорами об’єктів культури в Україні і, зокрема, в Одесі.

Комікс в румунському перекладі розпочав свою подорож з виставки у музеї історії міста Кишинів (Молдова) і одразу полюбився аудиторії за щирість і людяність образів. Подія відбулася у рамках днів культури України в Молдові 16-30 червня 2023 р.

Вперше в Україні комікс було презентовано у Одесі, у рідному музеї – ОММОК ім. О.В. Блещунова. Наступна виставка проходила у місті Львів, у Львівському природничому музеї НАН України (з 21.10.2023 р.) продовжуючи свою подорож містами України — тепер це — Ізмаїл.

Отже, на сьогодні це 20 аркушів документальної новели, розробленої головним зберігачем Одеського муніципального музею особистих колекцій ім. О.В. Блещунова – Оленою Ілясовою, і намальованої чорно-білою графікою професійною ілюстраторкою – Марією Апрятовою.

В Ізмаїльському музеї Придунав’я відкрилася виставка-комікс, присвячена щоденнику війни

Графічна новела заснована на подіях, що відбувалися і це реальний досвід одеських музейників під час воєнного стану за період 24.02.-18.06.2022.

Марісель і Панна Кота – звичайнісінькі кицьки, що жили безтурботним і спокійним життям у незвичайному одеському музеї, більш відомому в Україні як «Дім Блещунова». Але в нашій країні настав день 24.02.2022, який назавжди змінив життя не тільки людей, але й тварин.

Авторки коміксу невипадково зробили головними героїнями подій двох музейних кицьок. По-перше, саме ці тваринки існують і ними багато років опікуються працівники музею. По-друге, Одеса дійсно відома як місто, де до котів більш ніж лояльне ставлення, де люблять і дбають про них.

Навіть за цих обставин, комікс з притаманним одеситам оптимізмом розповідає про порятунок зібрання музею і його частково відновлену діяльність в контексті повномасштабної війни, про життя одеситів у цей надскладний період, що нажаль, продовжується.

Персонажі коміксу стали ретрансляторами емоційного стану колективу музею і через «олюднених» тварин вдалося правдиво розповісти правдиві історії з життя музейників та описати їхню роботу щодо порятунку експонатів з першого дня російського вторгнення.

Наразі Марісель і Панна Кота ведуть більш активне соціальне життя ніж у довоєнні часи і самовіддано працюють «кототерапевтами» для відвідувачів виставково-комунікаційного простору музею «Кв. № 6».

Зауважимо, що не менш важливою дійовою особою розповіді стали міські пейзажі Одеси, які війна змінює до невпізнання.

Источник