США працюють над створенням літака-човна, який зможе перевозити 100 тонн вантажу

Liberty Lifter: літак, який літає над водою та може перевозити 100 тонн вантажу. Малюнок Aurora Flight Sciences

Компанія Aurora Flight Sciences, дочірня компанія Boeing, оновила конструкцію свого морського військового важкого транспортного засобу Liberty Lifter – високоефективного X-літака, який компанія розробляє для DARPA.

Цей транспортний засіб, відповідно до інформації порталу компанії-виробника, розробляється для DARPA (Управління перспективних дослідницьких проектів Міністерства оборони США) і є високоефективним експериментальним літаком, який досягає значної вантажопідйомності завдяки використанню ефекту «крила, що знаходиться недалеко від поверхні води», повідомляє АрміяInform.

Програма Liberty Lifter компанії Aurora нині перебуває на етапі попередньої розробки 1B, який включає заходи щодо зниження ризиків на етапах проєктування, будівництва, запуску та польоту готового експериментального літака з використанням недорогих методів виробництва.

Як зазначається в проміжному звіті від виробника, нині  він виготовляє повномасштабні деталі, зокрема компоненти фюзеляжу, з нових матеріалів та тестує їх перед збиранням. Компанія також побудувала моделі для випробувань на воді у буксирному басейні Технологічного інституту штату Вірджинія та працює над датчиками для виявлення та прогнозування хвиль.

За інформацією порталу видання New Atlas, в останній модифікації дизайну Liberty Lifter представлені вдосконалені конструкції хвостового вузла та плавців. Особливу увагу приділено адаптації до польотів за умов негоди. Використання ефекту крила, що знаходиться на близькій відстані від поверхні води, забезпечує додаткову підйомну силу в спокійних метеорологічних умовах. Однак важливим нововведенням стало удосконалення системи, що дозволяє літаку зберігати стабільність та безпеку польоту навіть за умов сильних хвиль та вітру.

Liberty Lifter: літак, який літає над водою та може перевозити 100 тонн вантажу. Малюнок Aurora Flight Sciences

До останніх змін Liberty Lifter відноситься заміна Т-подібного хвоста на П-подібний, що дозволяє встановити вантажні двері ззаду, роблячи конструкцію більш ефективною. Інше нововведення – перенесення плавців з бічних спонсонів корпусу на кінці крил для покращення продуктивності при зниженні витрат.

На думку аналітиків оборонного порталу Defense News, інтерес DARPA до вантажного гідролітака є останнім прикладом того, як військові намагаються адаптувати традиційно пов’язані з повітрям можливості до морського середовища.

Разом із тим, Пентагон все більше стурбований можливістю загострення відносин з Китаєм, і конфлікт в Індо-Тихоокеанському регіоні вимагатиме покращення морських оборонних можливостей.

Довідково: Літак буде далекомагістральним і недорогим, приблизно такого ж розміру та місткості, як C-17 Globemaster, який може перевозити понад 77 тонн вантажу, включаючи 69-тонний основний бойовий танк M1 Abrams, бронемашини, вантажівки, трейлери; 102 десантників зі спорядженням; 34 пацієнтів на ношах; 54 амбулаторних пацієнтів та їх супроводжуючих.

Він має бути надійнішим, ніж деякі можливості ВМС на воді. Наприклад, малі катери зазвичай обмежені так званим станом моря 3, коли висота хвиль становить 0.5-1.25 метра. Але Liberty Lifter повинен вміти злітати і приземлятися при стані моря 4, при якому хвилі досягають 2.5 метра, а також працювати в критичних умовах при стані моря 5.

Принагідно Aurora Flight Sciences анонсує, що завершення фази підготовчих робіт 1B планується у найближчому майбутньому, а перший політ Liberty Lifter очікується у 2028 році.

Олег Мащенко

Кореспондент АрміяInform

Джерело