У глобальній конкурентній боротьбі за експортний вантаж Дунайські порти сьогодні не витримують конкуренції. УДП потребує об’єм вантажоперевезень на рівні 150 тисяч тон щомісяця, інакше зберегти Дунайський кластер працюючим не вдасться.
Відбулася нарада, організована АМПУ для обговорення проєкту Плану розвитку Дунайського регіону у 2024-2028 роках.
При формуванні документу запропоновано багато, доречних ініціатив, серед яких і важлива для УДП знижка на залізничні перевезення до Ізмаїлу.
— Але всі правильні та корисні ініціативи, ідеї, пропозиції можуть так і залишитись на папері, якщо не буде вирішена ключова проблема Дунайського логістичного кластеру — відсутність вантажів, повідомив генеральний директор УДП Дмитро Москаленко. — У глобальній конкурентній боротьбі за експортний вантаж Дунайські порти сьогодні навіть не на другому місці. Якщо не вдасться експортувати через Одесу, бізнес, швидше за все, переорієнтується на Гданьск, або інший європейській порт.
Очільник УДП наголошує, що будь-який план порятунку Дунаю потрібно починати з формувати концепції конкурентноздатного логістичного ланцюгу. Залізниця, накопичення, перевалка, флот – план має включати поєднання всіх ланок.
Минулого року обсяг вантажоперевезень через порти Дунаю сягнув рекордних 3,2 млн тонн на місяць. Це мінімальний обсяг, який потрібен Дунайському кластеру, щоб зберегти той потенціал, що був створений завдяки зусиллям держави та бізнесу на початку війни.
— Для УДП цей мінімум — 150 тис. тон щомісяця. Відносно незначна цифра в масштабах загальноукраїнського експорту, який цілком реально перенаправити на Дунай. Це та конкретика, яка має міститись у плані. Я дуже радий, що був почутий та підтриманий шановними колегами. Усвідомлення проблеми – перший крок по її вирішенню, — зазначив Дмитро Москаленко.
Прокомментируйте