На Одещині швидка відмовилась приїжджати на виклик через повітряну тривогу

>

Нещодавно в обласних пабліках досить жваво почав обговорюватись користувачами випадок, про який повідомила жителька Одеської області. Вона викликала бригаду швидкої медичної допомоги через хронічний напад астми у літньої жінки під час повітряної тривоги. Однак диспетчер не направив до неї медиків. У відповідь жінка надала розголос цій ситуації у місцевих пабліках. Свій коментар, чому було прийнято таке рішення, надав Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, повідомляє “Бессарабія INFORM”.

Насамперед медики зазначили, що екстрені бригади не повинні виїжджати на будь-який виклик.

“Досі дивує кількість людей, які вважають, що медики Екстренки повинні виїжджати на будь-які скарги дорослих і дітей: температура, підвищений тиск, загострення хронічних захворювань, головний біль, біль у спині, тощо. Тому здається, що наших роз’яснень ніколи не буде забагато. Насамперед про те, що температуру можна збивати самостійно парацетамолом, ліки від головного болю можна придбати в аптеці, а ліки від тиску виписує сімейний лікар. Самостійно можна звернутися у травмпункт, до приймального відділення будь-якої міської лікарні. По суботах працюють міські поліклініки, тож можна потрапити на прийом до сімейного лікаря. А людям з хронічними захворюваннями слід регулярно навідуватися до свого лікаря, коригувати лікування, мати запас медикаментів і план на випадок загострення стану“, – акцентували у Центрі.

Як пояснили відповідачі, основна суть екстреної медичної допомоги полягає в тому, щоб оперативно стабілізувати стан пацієнта і доправити його до лікарні. Інсульти, інфаркти, внутрішні та критичні кровотечі, передчасні пологи, утоплення, опіки, ураження електричним струмом, вибухові травми та інші стани, які реально загрожують життю людини, – ось профільні виклики для Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Решта – це нераціональне використання ресурсів служби.

“І ще одна тема, яку варто висвітлити, – це наша робота під час повітряних тривог. Минув тиждень відтоді, як ми втратили нашого колегу Сергія Ротару, який загинув під час виконання службових обов’язків. Він прибув на виклик до постраждалих в результаті ракетної атаки, і за 15 хвилин сам став жертвою чергової атаки ворога. Співробітники екстренки – такі ж люди, як і всі інші. Наші життя цінні. Наша безпека важлива. Тому щоразу, коли диспетчер отримує виклик, він зважує ризики не тільки для пацієнта, але й для бригади. І в разі некритичного виклику, коли є інші варіанти отримання медичної допомоги, або можна обійтися телефонною консультацією, перевага буде надана безпеці бригади. ЕКСТРЕНКА в Україні працює у найскладніших умовах – і тому цінуйте те, що маєте, адже система надання Екстреної медичної допомоги в нашій країні для багатьох є взірцем. Хто не вірить, спитайте у наших співгромадян, які були вимушені виїхати за кордон і там зіткнутися із викликом «швидкої». Будьте здорові. Бережіть себе і зберігайте повагу до інших.
Ну а ми працюємо далі, 24/7!“, – наостанок додали у Центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

Источник