Через падіння попиту на перевезення по Дунаю ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» перевело більшість свого флоту на резерв.
Про це повідомила пресслужба компанії.
— На жаль, наразі роботи для морського флоту УДП небагато. Ставки на перевезення на мінімумі. Якщо в Ізмаїлі ще є вантажі, повертатися до України практично нема з чим, — відзначають у компанії.
Саме тому, як і деякі приватні перевізники, УДП поставило флот на резерв.
— Інші компанії намагаються працювати, хоча витрати на експлуатацію об'єктивно не покривають собівартість перевезень, — підкреслюють в УДП.
Водночас пароплавство повідомило про повернення до Ізмаїла ще одного морського судна після проведеного ремонту. Це вже друге судно, в яке УДП інвестувало кошти для відновлення.
Відремонтовані судна «Вилкове» і «Ізмаїл» перебувають у робочому стані та мають високу ринкову вартість, що підтверджено висновками міжнародних експертів.
— Морський флот тривалий час знаходився в чартері у болгарської компанії. За умовами договору орендар був зобов'язаний повернути судна в стані не гіршому, ніж на момент укладення угоди. Однак експертиза виявила, що технічне обслуговування флоту проводилося тільки на папері. Технічний ресурс більшості обладнання вичерпано, тому подальша експлуатація без капітального ремонту була неможливою, — розповіли в УДП.
Варто зазначити, що УДП почало програму модернізації флоту ще минулого року, коли урядом України було поставлено завдання забезпечити можливість збільшення експорту через порти Дунаю. Кабмін залишив пароплавству більшу частину прибутку за 2023 рік за умови відновлення флоту.
— Навіть враховуючи поточну складну ситуацію, інвестиції у флот виправдані. Неремонтовані судна означали б їх втрату назавжди. Прикладом можуть бути кілька аналогічних суден у резерві, які не були відновлені вчасно, — заявили в УДП.
У компанії також повідомили, що намагалися змусити колишнього орендаря покрити витрати на ремонт, проте болгарська компанія не має активів, на які можна було б накласти арешт. Крім того, за умовами договору спори вирішуються відповідно до британського права.
— За болгарською компанією стоять конкретні особи в Україні. Саме наші вимоги до колишнього орендаря стали причиною поширення в ЗМІ та соцмережах фейкової інформації про обставини ремонту морського флоту. Громадська організація, яка зазвичай обслуговувала рейдерів, поширює фейки про нібито передачу флоту мальтійській компанії, хоча після повернення суден їх експлуатацією займалося виключно УДП, — наголосили в компанії.
Нагадаємо, що Українське Дунайське пароплавство, найбільша державна судноплавна компанія країни, скорочує робочий день до шести годин і починає оптимізацію штату через кризу у сфері перевезень.
Прокомментируйте