Українське Дунайське пароплавство з озброєною охороною відстоювало будівлю в Угорщині

Українське Дунайське пароплавство змушене було винайняти озброєну охорону задля відстоювання будівлі своєї дочірньої компанії в угорському Будапешті.

Про це повідомив директор УДП Дмитро Москаленко

За його словами, за часів минулого керівництва УДП в Угорщині була утворена низка дочірніх підприємств. Зокрема, Transship kft та Transhold kft. Планувалося, що це зробить зручнішою організацію роботи флоту в країнах Європейського Союзу. Проте насправді, за оцінкою Дмитра Москаленка, пароплавство отримало майже неконтрольовані бізнес-структури, через які виводили активи УДП. 

"Найбільша оборудка пов’язана з будівлею пароплавства у центрі Будапешту. Це старовинний особняк на набережній, який УДП продає протягом 15 років. Ще у 2006 році між УДП, Головним агентством УДП в Угорщині (ГА УДП) та компанією INTELCOM укладений договір про продаж будівлі за 8 мільйонів доларів. Тривалий час сторони підписували якісь додаткові та мирові угоди, які підтверджували наміри завершити процес продажу. Але гроші на рахунок так і не приходили. На мій погляд, будівлю банально намагалися вкрасти і лише очікували вдалого моменту. Тим часом привласнювали чималі доходи від оренди", — зазначив голова УДП.

У 2020 році директором Головного агентства в Угорщині призначили Бокотея Яноша, який 2 березня 2022 року вніс зміни до договору купівлі-продажу, надаючи дозвіл на реєстрацію права власності на будівлю за покупцем. Кінцевий розрахунок має відбутись через 4 місяці.

"Зрозуміло, що за цей час актив буде десять разів перепроданий. Зрештою УДП залишиться ні з чим. Бокотей не повідомив ані керівництво УДП, ані наше Міністерство про наміри змінити умови договору. Мовчало і керівництво угорських дочірніх компаній. Зрозумівши, що схема з незаконною реєстрацією права власності не вдалась, шахраї перейшли до силового варіанту. До будівлі вдерлись два десятка "молодиків". У відповідь ми виставили озброєну охорону і повернули контроль на приміщеннями", — зазначив Дмитро Москаленко.

Будівля залишається за УДП, та зараз будівлю переоцінили і з'ясувалося, що коштує вона дорожче ніж 8 мільйонів доларів. 

"Не менш «каламутна» історія пов’язана з передачею у минулому році 91 барж УДП від нашої дочірньої панамської компанії до Transship kft. Вартість угоди – 1 євро за баржу. При балансовій вартості барж майже 20 млн. євро. Про це рішення очільники УДП забули повідомити Міністерство інфраструктури. І я здогадуюсь чому. Справжня мета оборудки – утворити податковий борг, штучно збанкрутувати нашу дочірню компанію та віддати баржі за безцінь у бербоут-чартер пов’язаним бізнес-структурам. Частково це навіть вдалось, але більшість флоту ми врятували. Наразі ми вичищаємо дочірні підприємства в Угорщині від старого менеджменту. Щоб ви розуміли, звільняючись, ці люди виплачують собі "компенсації" у розмірі 100 тисяч євро. Це злочин, про який ми вже повідомили правоохоронні органи", — наголосив Дмитро Москаленко.

Зазначимо, 3 березня 2021 року група людей в камуфляжі та з нашивками Служби безпеки України 3 березня увійшла в будівлю управління Українського Дунайського пароплавства для проведення обшуків.

1 березня в Києві проходило спільне засідання підкомітетів з питань морського транспорту та з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури за участю Міністра інфраструктури України Владислава Криклія, темою якого стали звіти керівників ключових підприємств морегосподарського комплексу, зокрема УДП.

У підсумку Комітет визнав роботу керівника УДП Олексія Хомякова незадовільною і висловив недовіру.

В жовтні 2020 року детективи НАБУ спільно з СБУ за процесуального керівництва САП обшукали місця проживання фізичних осіб, офісів низки компаній та інших об'єктів у межах розслідування можливих зловживань, через які ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (засноване Мінінфрастуктури) завдано збитків в особливо великих розмірах. 

До того Державна аудиторська служба України звинуватила керівництво Приватного акціонерного товариства «Українське Дунайське пароплавство» в перешкоджанні проведенню державного фінансового аудиту, в пароплавстві відповіли, що аудитори чинять тиск на працівників. 

В травні керівництво ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) надіслало офіційну заяву голові Одеської обласної ради Сергію Паращенку, керівникам усіх депутатських фракцій, головам постійних депутатських комісій облради, міському голові Ізмаїла Андрію Абрамченку та Службі безпеки України стосовно звернення депутатів Одеської обласної ради «щодо ситуації, яка склалася в результаті корупційних дій керівництва ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство»». 

Нагадаємо також, що 15 травня 2020 року на пленарному засіданні позачергової сесії Одеської обласної ради було прийнято рішення «Про звернення депутатів Одеської обласної ради до прем'єр-міністра України, міністра внутрішніх справ України, генерального прокурора України, голови Служби безпеки України, директора Національного антикорупційного бюро України щодо ситуації, яка склалася внаслідок можливих корупційних дій керівництва ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство»». Вказане рішення було ухвалене на підставі висновків та рекомендацій постійної комісії обласної ради з питань транспорту, зв’язку та морегосподарського комплексу Одеської обласної ради. 

Источник