>
Звільненого за недбалість начальника Чорноморської філії Адміністрації морських портів України Максима Широкова поновив на посаді суд.
Крім того АМПУ зобов’язали виплатити позивачеві недоотриману зарплату в півтора мільйона гривень.
Таке рішення ухвалив Шевченківський районний суд Києва, задовольнивши позов чиновника, який засвітився в кількох корупційних скандалах. «Думська» з’ясувала подробиці кар’єри Максима Широкова.
Трудовий шлях цей чоловік розпочав у 2000-х, після закінчення Київського національного економічного університету. Зокрема, обіймав керівні посади в криворізьких структурах, пов’язаних із фінансово-промисловою групою українського олігарха-втікача Костянтина Жеваго, — ТОВ «Бізнес-Безпека», «Фінлізінг», «Українська фінансово-Лізингова компанія».
Потім були «Укрсоцбанк» (2003-й) і «УкрСиббанк» (2004-2006). Кар’єра Широкова в морському транспорті почалася з посади заступника начальника держпідприємства «Херсонський морський торговельний порт» у 2007-му. Уже через рік він обійняв практично ту саму посаду в порту Південному.
Цікаво, що призначення Широкова на ключові посади в українських портах, найімовірніше, невипадково збіглося з поширенням інтересів ФПГ Жеваго на сферу зернотрейдингу та встановленням нею контролю над кількома терміналами в Херсоні та Южному.
На цих постах Максим Широков відзначився в кількох темних оборудках, пов’язаних із неправильно нарахованими зарплатами і сумнівними контрактами, які завдали шкоди держпідприємствам. Втім, у 2009 році адміністрація морського порту Південний вважала за краще не виносити сміття з хати і по-тихому звільнила чиновника.
Проте у нього залишалася потужна підтримка з боку групи Жеваго — за бортом Широков не залишився. У липні 2009 року його призначили на посаду директора департаменту фінансово-економічного планування Державної іпотечної установи при Кабміні України.
Вже 2010 року Максим Широков повернувся на ключові посади в портовому господарстві. З 2010-го по 2012-й він знову працює заступником директора порту Південний з економіки, а в 2013 році очолює адміністрацію цієї гавані. Там Широков пропрацював аж до 2023 року (з перервою у 2019 році).
У цей період портовик виявився причетним до кількох корупційних скандалів.
Наприклад, у 2015 році він підписав договір на проведення днопоглиблювальних робіт із китайською компанією China Harbour Engineering Company Ltd на 537 мільйонів гривень. Вартістю договору зацікавилися в Мінінфраструктури України, експертиза показала завищення ціни на 67 мільйонів гривень. У 2015 році це відповідало трьом з гаком мільйонам доларів.
Поліція відкрила кримінальне провадження за статтями про службову недбалість і зловживання службовим становищем. Чиновнику оголосили про підозру, але в’язниці він уникнув. У 2024 році Южненський суд Одеської області звільнив його та інших фігурантів від кримінальної відповідальності з нереабілітуючих підстав — у зв’язку із закінченням строків давності.
Того ж 2015 року Максим Широков уклав договір на днопоглиблення в порту Південний з ТОВ «Лігос ЮА». Сума договору перевищувала середньоринкову вартість таких робіт на 30 мільйонів гривень. Однак це знову зійшло з рук чиновнику, який відбувся лише доганою.
Наші джерела стверджують також, що Широков стоїть за так званими буксирними схемами — нібито він лобіював інтереси приватних компаній, які заробляли гроші на буксирних операціях в обхід державних структур. У 2019-2021 роках у портах Великої Одеси працювали комерційні фірми «Нік-флот», «Вега-шипінг», «Українська буксирна компанія», «Аксон Шиппінг», «Наві Шиппінг», які брали в оренду державні буксири та заробляли з їхньою допомогою гроші, встановлюючи завищені тарифи. Державі було завдано збитків у десятки мільйонів гривень. Крім того, результатом такої діяльності став фактично розвал державного портофлоту.
Також в одеські порти зайшло на роботу кілька буксирів… російської компанії ПАТ «Новоросійський порт»! З російськими ж командами. Йдеться про події 2020 року, коли щосили вирувала російсько-українська війна.
Скандали за участю Максима Широкова зацікавили комітет Верховної Ради з антикорупційної політики, який 2020 року звернувся до СБУ та поліції з вимогою перевірити діяльність чиновника. Було відкрито кримінальне провадження, Широкову оголосили про підозру у зловживанні службовим становищем. Однак звільнити скандального чиновника керівництво Мінінфраструктури наважилося лише 2023 року. На той час Широков очолював уже Чорноморську філію АМПУ.
Поки в поліції тривало розслідування діяльності в портах Одещини, звільнений чиновник за старими знайомствами влаштувався на хлібну посаду заступника директора департаменту транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації, де попався на місці злочину на хабарі у 280 тисяч гривень.
Як з’ясували детективи Державного бюро розслідувань, Широков вимагав гроші у підприємств, які займалися перевезеннями пасажирів у київських маршрутках. Чиновнику висунули обвинувачення у великому хабарництві, але в СІЗО не відправили. Спочатку його помістили під цілодобовий домашній арешт, а потім дали можливість розгулювати на волі під заставу 3 млн грн.
Ця справа все ще перебуває в суді, що не завадило Широкову 2024 року стати консультантом робочої групи з морських питань при Одеській обласній військовій адміністрації. На цій посаді він перебуває донині.
До речі, Максим Широков, судячи з його декларацій, володіє п’ятьма квартирами, двома будинками, двома земельними ділянками і спортивним майданчиком. Пересувається він на двох елітних автомобілях MERCEDES-BENZ GLE 450 2019 року виробництва вартістю від 60 тисяч доларів і PORSCHE CAYENNE 2021 року — ця машина коштує від 68 до 108 тисяч доларів.
У минулі роки Максим Широков декларував також Audi Q5 2018 року та BMW X5 xDrive 25d 2017 року.
Утім, в останній декларації більша частина майна та автомобілів виявилася переписаною на дружину та сина.
Прокомментируйте