Нова колісна самохідна гаубиця Hanwha Aerospace 8×8. Фото: Кім Мін Сок.
Компанія Hanwha Aerospace з Республіки Корея оголосила про розробку нової колісної самохідної гаубиці на платформі 8×8.
Дослідники з оборонного порталу Army Recognition анонсують, що окрім великої дальності стрільби, гаубиця матиме передові системи автоматичного заряджання, аналогічні тим, що використовуються у варіанті K9A2, передає АрміяInform.
Як повідомив науковий співробітник Форуму оборонної безпеки Республіки Корея Кім Мін Сок, компанія Hanwha Aerospace оголосила про розробку нової колісної самохідної гаубиці 8×8 на Всебічній академічній конференції з питань якості оборони 2024 року в Чханвоні.
Ця розробка являє собою другу південнокорейську колісну самохідну гаубицю після K105A1 і першу, повністю розроблену в Республіці Корея. Спочатку вона була оснащена стволом 52-го калібру, подібним до K9A2, але в майбутньому планується модернізувати її до ствола 58-го калібру, що може дозволити завдавати точні удари на відстані до 70 кілометрів з використанням керованих боєприпасів.
Ця модель знаменує собою повернення Hanwha Aerospace на європейський оборонний ринок після того, як K9A1/K9A2 не була обрана для останнього британського проєкту самохідної артилерії. Нова колісна самохідна гаубиця, представлена 19 липня 2024 року, розроблена, щоб конкурувати з існуючими моделями, такими як RCH 155, французькі CAESAr MkI та MkII, ізраїльська ATMOS 2000 і колісна гаубиця Rheinmetall, яка об’єднує 155-мм гармату L52 з платформою HX3 10×10.
Самохідна гаубиця K9A2. Фото: Armada International.
Рішення британської армії придбати самохідні гаубиці RCH 155, про які детально розповідала АрміяInform в одній зі своїх публікацій. У рамках програми Mobile Fires Platform (MFP) таке рішення було підтверджено під час зустрічі експрем’єр-міністр Великої Британії Ріші Сунака та канцлера Німеччини Олафа Шольца 23 квітня 2024 року. Ця програма спрямована на заміну відносно застарілих AS90 Braveheart, які нині воюють в Україні. RCH 155 поєднує в собі модульне шасі Boxer 8×8 і модуль артилерійської гармати, оснащений 155-мм гарматою L/52, здатної зробити до дев’яти пострілів на хвилину з дальністю стрільби до 54 кілометрів, використовуючи боєприпаси підвищеної дальності.
K9 Thunder, детально ознайомитися з якою також можна в публікації нашого агентства, ще одна 155-мм самохідна гаубиця від Hanwha Aerospace, наразі займає понад 50% світового ринку профільних САУ станом на початок 2024 року. Її технічні характеристики, такі як висока скорострільність, дальність стрільби, і ефективна мобільність на різних теренах зробили її вибором для модернізації артилерійських систем у різних національних арміях.
Румунія стала 10-м членом K9 User Club 9 липня 2024 року, приєднавшись до інших країн НАТО, таких як Туреччина, Польща, Норвегія, Фінляндія та Естонія. Румунія також стала третім світовим оператором K10 після Норвегії та Австралії, підвищивши ефективність своєї артилерії завдяки автоматизованим можливостям поповнення запасів.
Незважаючи на успіх K9 Thunder, який випустив понад 1800 одиниць боєприпасів в рамках тестів, Hanwha Aerospace тепер задовольняє ринковий попит на більш економічно ефективний і придатний до обслуговування колісний варіант. Розробка цієї нової колісної самохідної гаубиці відбулася після втрати Hanwha в британському артилерійському проекті колісної RCH 155.
У той час як гусенична система K9 забезпечує маневровність на місцевості та здатність швидко стріляти та переміщатися, щоб ухилитися від ворожого вогню, гусеничні системи зазнають вищих показників витрат на технічне обслуговування та вимагають більше персоналу для обслуговування. Також для них необхідні спеціальні транспортні причепи для переміщень на великі відстані. Навпаки, колісні системи можуть самостійно долати великі відстані по дорогах, зменшуючи логістичне навантаження.
Нова самохідна гаубиця Hanwha Aerospace 8×8 має кілька потенційних переваг порівняно з існуючими моделями колісних самохідних аналогів. Запланована модернізація ствола 58-го калібру може дозволити досягти дальності понад 70 кілометрів із керованими боєприпасами, перевищуючи максимальні дальності кількох конкуруючих моделей, таких як CAESAr Mark II, які досягають близько 55 кілометрів із ракетними снарядами.
Ця гаубиця включає передові автоматизовані системи заряджання, подібні до тих, що використовуються у варіанті K9A2, що дозволяє працювати меншим екіпажем із двох або трьох членів, тим самим зменшуючи складність і вимоги до персоналу, порівняно з гаубицею Rheinmetall, яка також має високий рівень автоматизації. Інтеграція нової гаубиці з шасі ракетної установки KTSSM демонструє її адаптованість до різних операційних середовищ, що потенційно забезпечує матеріально-технічну та тактичну гнучкість.
Концепт нової колісної гаубиці Hanwha 8×8. Візуалізація: Hanwha Aerospace.
Крім того, нова башта Hanwha розроблена для модульної сумісності, як і AGM 155 на RCH 155, що дозволяє встановлювати її на різні транспортні засоби, окрім основного шасі, що може сприяти сумісності та легкості інтеграції з різними військовими системами. Ця модульність може бути вигідною на міжнародних ринках, де країни мають різні вимоги до транспортних засобів, як-от ATMOS 2000.
Еволюція південнокорейської САУ K9A2 від Hanwha Aerospace. Відео: Hanwha Aerospace.
Олег Мащенко
Кореспондент АрміяInform
Прокомментируйте