>
Голова групи «Олсідз» В’ячеслав Петрище коментує закон про підвищення податків:НОВИЙ БЮДЖЕТ АБО «ВСЕ ВЗЯТИ І ПОДІЛИТИ…..»Вкотре порушую питання бюджетного наповнення і прошу звернути на це увагу. Сьогодні парламент ухвалив у першому читанні закон про підвищення податків. Я читав і продовжую читати аргументації Пана Гетьманцева перед його прийняттям і вкотре переконуюся у відсутності більш-менш виразних аргументів. То він намагався протягнути бюджет, у якому з багатьох питань немає навіть логіки та пояснень, як, наприклад, цитую «Чому на ювелірку пропонували 30%, а на автомобілі – 15%? Чому на квартири саме 5%?». Важко, напевно, пояснювати суспільству та депутатам речі, коли єдиним поясненням є нуууу… ми так вирішили. Звичайно ж, важко депутатам обкласти податком на розкіш «свою розкіш». Звичайно ж, всі ці підвищення не торкнуться тіньового бізнесу, як він сам і всілякі експерти підтверджують. При цьому звідкись з’явилася теза, що білий бізнес чинить опір боротьбі з тіньовим ринком. Можна уточнити, предметно, а хто цей опір? Має ім’я? Нехай пан Гетьманцев назве відкрито їхні імена? Інакше виглядає просто прикриттям небажання з цим явищем боротися, з усіма…. Суджу по собі та своєму оточенню з білого бізнесу – я особисто жодного такого не знаю. І можу сміливо заявити від нашого імені, що ми категорично підтримуємо та просимо закрити всі тіньові схеми. Інакше всі ваші підняття або вбивають білий бізнес або забирають його в тінь.Але повертаюся до пошуку 30 млрд, про які розгорівся сир-бор під час дебатів, а точніше де їх легко, логічно і зрозуміло можна знайти і пустити в бюджет і реально закрити масу лазівок для тіньового бізнесу:1. Підняття ставок користування причалами АМПУ. Для всіх. На сьогоднішній день існує ставка 0,56 $ за тонну вантажу. Багато разів казав, що ця ставка якраз і передбачає розвиток «тіньового» бізнесу. Вона не стимулює розвитку інфраструктури у жодному вигляді. Жоден причал у світі з такою ставкою не окупається. Хіба за рахунок дотацій держави. У нас сьогодні дотаційне середовище? І держава настільки багата??? Натомість це шикарно стимулює якраз тіньовий бізнес – корупцію. Достатньо проінвестувати в директори цих причалів і «обілечувати» білий бізнес скільки завгодно. Тільки це все не про державний бюджет. Тому я, як представник «білого» бізнесу, пропоную підвищити ці ставки до 2.5-3$ за тонну. Ми практично сьогодні працюємо з цією ставкою лише через «прокладки», і нічого страшного. Тільки за державу прикро, що гроші йдуть не до бюджету, а цим «прокладкам» (на прикладі ОПЗ я це вже розписував і до речі керівництво ОПЗ так і не відповіло на депутатські запити, з якими прокладками у них договори і за якими цінами, але я можу допомогти і назвати ці прокладки назвати). Саме це принесе гроші в бюджет і простимулює мільярдні інвестиції в будівництво нових причалів і створення нових робочих місць з усіма «плюшками», що випливають.2. Портові збори. Знову повертаюся до абсолютно логічного питання – чому так сильно відрізняються ставки суднозаходів у різних портах Великої Одеси для однакових типів суден? Наприклад – чому найдорожчим портом є порт Південний? При цьому не просто «трохи дорожче», а в рази? В абсолютних цифрах ця різниця сягає 3-5$ за тонну!!! Особисто для мене, як і для багатьох фахівців та інвесторів, це питання риторичне. Так чому б інші порти не вирівняти до рівня порту Південний??? Якщо він справляється, то в чому проблема в інших? Адже вартість послуг у цих портах однакова (вони працюють у конкурентному середовищі). А вся різниця лише в тому, куди йдуть ці гроші – до бюджету чи до кишені та на роздачі чиновникам, щоб вони це питання не порушували чи «ліпили відмазки» про історичну спадщину. Це прямо камінь на город пану Гетьманцеву та в МІУ. Я і моя команда готові допомогти нашим міністрам і депутатам розібратися в цьому питанні, якщо вони не розуміють.Таким чином, на базі лише цих двох прикладів, за умови їх прийняття, а для цього навіть і парламент не особливо потрібен, оскільки це регулюється рішеннями кабінету міністрів (хіба що парламент закріпить це законом, у тому числі, щоб усі ці «підняття тарифів»йшли безпосередньо до бюджету, а не до рук чиновників) держава збере приблизно цю суму в 30 млрд. Звичайно це підріже бюджети деяких чиновників і ділків навколо них. Але ось тут і подивимося, що важливіше для наших правителів — бюджет (в тому числі, чи в першу чергу для ЗСУ) чи «схеми».
Прокомментируйте