Ілюстративне фото
Служба зовнішньої розвідки України на своїй офіційній сторінці в Facebook повідомляє про складний стан економіки в умовах санкційно-ізоляційного тиску:
27 березня уряд Казахстану на тлі повідомлень про те, що російські компанії використовують місцевих посередників для обходу західних санкцій, вирішив почати вимагати від експортерів надання додаткових документів під час надсилання товарів до росії. Нові правила, що набирають чинності з 1 квітня, застосовуватимуться до експорту в рамках Євразійського економічного союзу і мають скоротити «підпільну» торгівлю.
2022 року на росії виробництво тракторів і комбайнів (в одиницях техніки) зменшилось на 1 % і 23 % відповідно; протягом січня—лютого 2023 року виробники вже втратили 11 % свого прибутку порівняно з минулим роком. Причинами такого стану в асоціації «росспєцмаш» називають зменшення прибутку аграріїв, небажання купувати російську сільгосптехніку, завезення на рф дешевшої продукції із Китаю, Туреччини та Індії.
В умовах російської кризи «росспєцмаш» звернувся до уряду за держпідтримкою. 2022 року субсидія для асоціації становила 8 млрд руб, проте 2023 року заплановано лише 2 млрд руб, тоді як виробникам вкрай потрібно 15 млрд руб. За рішенням мінпромторгу, трактори та комбайни взагалі мають продаватись без знижки, відповідно, їх купуватимуть іще менше.
російські машинобудівники заявили, що високотехнологічні компоненти до сільгосптехніки на рф виробляються «у недостатніх кількостях», «високий рівень кредитних ставок і податків, вартість та вузький сортамент металопрокату на рф, низький рівень митного захисту виробників комплектувальних призвели до того, що заводам невигідно інвестувати у розвиток виробництв — іноземні комплектувальні порівнянної якості на 30 % дешевші за російські». Водночас аграрії заявляють, що не мають змоги не тільки закуповувати нову сільгосптехніку у потрібних їм обсягах, а й ремонтувати те, що вийшло з ладу: вартість російської продукції за рік зросла від 30 % до 70 %.
За період з лютого 2022 по лютий 2023 року вартість онлайн реклами на російських інтернет-майданчиках «яндекс», вконтактє та rutube зросла втричі для рекламодавців електроніки, удвічі — для продавців одягу та вп’ятеро — для просування нерухомості та автомобілів. Через подорожчання реклами продавці мусять періодично підвищувати ціну на свою продукцію на 5–10 %.
З початку повномасштабної військової агресії рф проти України основні іноземні інтернет майданчики, зокрема YouTube, TikTok, Instagram, Facebook, не надають свої ресурси для реклами російських компаній.
З 3 квітня російський райффайзенбанк обмежить можливість переказу доларів для приватних клієнтів, а також підвищить для фізичних осіб мінімальний поріг із переказів у доларах та євро в інші банки.
На рф значно подорожчала оренда кімнат: для жителів владивостока на 33,2 %, магнітогорська — на 30,4 %, волзького — на 29,2 %, іванова — на 24,5 %, ставрополя — на 19,2 %, кємєрова — на 18, 9 %, якутська — на 18,2 %, томська — на 16,7 %, владіміра — на 16,4 %, іркутська — 16,2 %.
Кількість громадян росії, а також іноземців, які 2022 року оформили для себе поліси добровільного медичного страхування (ДМС), скоротилась на 5 млн осіб, до 31,8 млн осіб (за підсумками 2021 року зростання було на 7,9 млн осіб).
Минулого року кількість офіційно зареєстрованих ВІЛ-інфікованих на росії збільшилась на 40 тис. осіб і зараз налічує понад 1,1 млн осіб. За підсумками першого кварталу 2023 року, роспотрєбнадзор зафіксував зараження понад 1 % вагітних жінок у 27 регіонах рф.
На білбордах у москві почали транслювати відеоролики про правила збору «тривожної валізи». Водночас влада заспокоює населення повідомленнями, що «це планові інформаційні відеоролики в рамках функціонування мчс росії».
Черговий російський літак змушений був перервати політ та запросити екстрену посадку. 26 березня борт авіакомпанії «азімут» не зміг долетіти до москви з ніжнєго новгорода. Пасажирський літак sukhoi superjet 100, що перебував на висоті трохи більше 3 тис. метрів над містом, подав сигнал тривоги через 10 хвилин після зльоту і пробув у повітрі 20 хвилин.
За даними національного статистичного комітету рб, експорт білоруських товарів до Китаю зріс у 2022 році до 4,7 %. На думку незалежних експертів, це пов’язано не лише з тим, що Китай раптом розкуштував білоруські товари, через КНР вони можуть йти на ринки третіх країн. На сьогодні білорусь у китайській зовнішній торгівлі займає лише 0,09 %. Основними партнерами Пекіна є США (16,2 % експорту) та ЄС (15,6 %). Китайський експорт до росії — це 2,1 % від загального обсягу експорту КНР.
мнс білорусі має намір 28–30 березня провести перевірку автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільної оборони. В рамках перевірки вибірково запускатимуть електросирени, а також перехоплюватимуть ефір FM-станцій для передачі екстрених повідомлень.
Прокомментируйте