Українське дунайське пароплавство вимушено скорочувати витрати і переходить на 6-годинний робочий день. Про це повідомив гендиректор підприємства Дмитро Москаленко.
Через кризу на дунайському ринку річкових перевезень Українське Дунайське пароплавство змушено скорочувати витрати. І одним з рішень стане перехід на 6-годинний робочий день, про що заявив на своїй сторінці в Фейсбук гендиректор підприємства Дмитро Москаленко.
Серед основних причин керівник підприємства назвав відсутність підтримки дунайського експортного напряму. Дунайські порти здатні конкурувати з одеськими за українську агропродукцію, але потрібна знижка на залізничні перевезення до Ізмаїлу.
Друга причина – це аномальна спека та обміління. На Середньому Дунаї мілководдя ускладнює рух баржевих караванів, деякі клієнти у серпні взяли паузу, щоб не ризикувати. Зменшується допустима осадка барж, але власники вантажу не готові до підвищення фрахтових ставок. Через спеку аграрії втратили частину врожаю. Скоротився обсяг агропродукції, що експортується Дунаєм.
— Нам часто кажуть – колись раніше на Дунаї також просідав ринок, але ж якось вантажі знаходили. Так, знаходили, але значна частка рейсів була збитковою. Підприємство звітувало про збільшення кількості перевезених пасажирів і тонн вантажу, а насправді УДП лише нарощували борги, які на початок 2022 досягли 8 млн євро. На відміну від минулих криз, ми принципово не працюємо у збиток. Не створюємо заборгованість. Всі наші рейси прибуткові. Флот працює в плюс. Увесь вантаж, що «рахується», з ринку ми забираємо. Але такого вантажу дуже не багато, фрахтові ставки на мінімумі, тож рентабельність мінімальна.
Дмитро Москаленко зазначив, що як держпідприємство УДП два роки сумлінно тягнули соціальний тягар — в два з половиною рази підняли середню зарплату, сплатили понад мільярд гривень податків.
Але за сьогоднішніх умов флот не може утримувати понад тисячу людей.
— Ми провели цифровізацію управління та обʼєктивно можемо працювати значно меншою кількістю персоналу. Навіть за високого ринку оптимізації штату було не уникнути. Це розуміють всі. Як би не було, ми почали скорочення витрат не з людей, а призупинили всі інвестиційні проєкти за виключенням модернізації. Цього тижня ми створюємо робочу групу з первинною профспілковою організацією і починаємо пошук компромісу щодо зменшення витрат на персонал, які наразі складають 70% всіх накладних витрат компанії. За погодження профспілки компанія вже тимчасово перейшла на 6 -годинний робочий день. В декілька разів зменшена кількість людей у комерційній службі. Обговорюємо наступні рішення, в тому числі «непопулярні».
Прокомментируйте