В Одесі запустили найдовший в Україні трамвайний маршрут «Північ-Південь»

"Одесміськелектротранс" запустив 13 вересня безперервний трамвайний маршрут "Північ-Південь" протяжністю у 29 кілометрів. 

Як повідомив Одеський міський голова Геннадій Труханов, в Україні це найдовший трамвайний маршрут, а в Європі другий за протяжністю. 

"Ми вивчали, у Бельгії є довший — понад 60 кілометрів, але в Україні це найдовший", — наголосив мер.

В свою чергу, заступник директора КП "Одесміськелектротранс" з експлуатації Олександр Коваль повідомив, що маршрут проходитиме від вулиці Паустовського до 11-й станції Люстдорфської дороги. 

Він зазначив, що трамвай має йти без перетинань. На маршруті №7 будуть 63 зупинки в одному напрямі. Йтиме трамвай від кінцевої до кінцевої дві години. На маршруті працюватимуть 40 вагонів, які ходитимуть з інтервалом у 5-6 хвилин. Через цей маршрут частково змінять маршрути, які його дублюють. 

Так, наразі поки зупинено курсування вагонів маршрутом №3. Втім, у КП спостерігатимуть за ситуацією та можливо "трійку" поновлять. 

Раніше "Одесміськелектротранс" з 28 липня змінив рух трамвайного маршруту №7, подовживши його до Старосінної площі. Це зроблено в межах реалізації проєкту трамвайної траси "Північ-Південь". 

Раніше цей трамвай курсував лише до Пересипського мосту.

У січні 2021 року заступник Одеського міського голови Дмитро Жеман, анонсував відкриття маршруту "Північ-Південь" того ж року. 

У вересні 2021 року він відзвітував, що за кошти міського бюджету наразі реалізовано п'ять етапів проєкту "Північ-Південь".

На першому етапі проєкту реконструювали Тираспольську площу. В рамках цього етапу замінили всю трамвайну колію і спецчастини, а також контактну мережу і опори по всій площі. Реконструкцію робило ТОВ "БВК «Пік-Строй»" депутатки Одеської міської ради від партії «Довіряй ділам» Марини Лозовенко

Другий етап передбачав капітальний ремонт трамвайних колій на Старосінній площі. Замінили 420 погонних метрів шляху і вісім стрілок, а також пройшло регулювання всього рейкового полотна по площі. Благоустрій робили за кошти інвестора — підприємства "Едвансмент". Вартість — 20 мільйонів гривень. Інвестор отримав територію площі в оренду на 25 років.  

Третій етап — реконструкція транспортної розв'язки біля Пересипського мосту і будівництво прямого трамвайного сполучення між вул. Чорноморського козацтва і узвозом Маринеска.

Четвертий етап — реконструкція вул. Преображенської (від Тираспольської площі до вул. Софіївської). Тут замінені трамвайні колії на нові із застосуванням блокової конструкції з обезшумлювання рейок, а також проведена заміна опор і контактної мережі.

Після запуску трамваїв по Преображенській виявилося, що швидкісного руху не виходить. Трамваї застрягали у автозаторах. Пізніше тодішній директор департаменту економічного розвитку Сергій Тетюхін повідомив, що під час ремонту Преображенської за 80 мільйонів "забули" про "кишені" для маршруток.

П'ятий етап передбачав реконструкцію Новощіпного ряду і вул. Преображенської в районі ринку "Привоз".

Ключовим етапом в організації трамвайного маршруту "Північ-Південь" стала реконструкція ділянки від вул. Одарія до розворотного кільця по вул. Паустовського.

Источник