У 2024 році російська авіація зіткнулася з безпрецедентною кількістю проблем. Лише за 11 місяців було зареєстровано 208 надзвичайних ситуацій, що на 30% перевищує показники 2023 року.
Такі дані наводять у ГУР МОУ.
Тільки на початку грудня одразу три літаки Superjet 100 зазнали технічних несправностей під час польотів. Не менш «результативним» став початок 2025 року: за два тижні січня — п’ять аварійних посадок через збої техніки.
4 січня одразу два літаки зіткнулися з технічними проблемами: в аеропорт вильоту мусив повернутися Airbus-A321neo авіакомпанії «Уральські авіалінії», який летів з Шарм-ель-Шейху до Єкатеринбурга. А Boeing-737 авіакомпанії NordStar перервав політ за рейсом Волгоград — Єкатеринбург.
7 січня літак Boeing-737 авіакомпанії UTair, який прямував із Санкт-Петербурга до Самарканда, був змушений здійснити посадку в аеропорту «Внуково» через технічну несправність.
11 січня 2025 року цей аеропорт дав «добро» на екстрену посадку літака, що прямував з Москви до Дубаю. Причиною повернення стала «зміна рівня гідравлічної рідини». На борту перебувало 240 пасажирів. Для всіх них цей політ міг стати останнім.
17 січня літак Superjet-100 авіакомпанії Red Wings, який прямував з Мінвод до Єревана, здійснив аварійну посадку в аеропорту вильоту. На борту перебувало 90 осіб. Причиною екстреного повернення була несправність системи кондиціювання.
23 листопада 2023 року воєнна розвідка здобула доступ до внутрішніх документів федерального агентства повітряного транспорту рф, відомого як «росавіація». Вже тоді розвідники встановили, що через вплив санкцій російська цивільна авіація впевнено наближається до колапсу.
За повідомленням ГУР МО України, серед даних, здобутих у результаті зламу, був повний перелік щоденних звітів «росавіації» щодо позаштатних ситуацій з повітряними суднами рф за більш ніж півтора року.
«Москва, наражаючи на смертельну небезпеку своє населення, намагається всіма способами приховати нескінченну купу проблем із цивільною авіацією», — зазначали в розвідці.
До початку широкомасштабного вторгнення в Україну російський авіапарк налічував 1031 літак. Повітряні судна виробництва Boeing та Airbus становили близько 67% авіації росії. Санкції США та ЄС заборонили обслуговування цих літаків, а також постачання нових лайнерів.
Прокомментируйте